შეფასების კომპონენტები

июля 03, 2017

შეფასების კომპონენტები

საშინაო დავალება

შედეგები
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
შესრულებული დავალების ხარისხი
ვერ ახერხებს
იშვიათად ასრულებს
ასრულებს ხარვეზებით
თავისუფლად ახერხებს
თავისუფლად ახერხებს
დავალებათა შესრულების სისტემატურობა
არ ასრულებს დავალებას
პერიოდულად ასრულებს
სისტემატურად ასრულებს
აქვს გარკვეული ხარვეზები
სისტემატურად ასრულებს

საკლსო დავალებები

შედეგები
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
უცნობი სიტყვების ამოცნობა
ვერ ამოიცნობს
ამოიცნობ ზოგჯერ
ამოიცნობს ხარვეზებით
ამოიცნობს მცირე ხარვეზებით
ამოიცნობს უცნობ სტყვებს ხარვეზებით







შემაჯამებელი დავალებები

შედეგები
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
ტესტირება (კითხვისა და მოსმენის უნარ-ჩვევა

ვერ ფლობს
ნაწილობრივ ფლობს
ხარვეზებით ფლობს
ფლობს მცირე ხარვეზებით
სრულყოფილად ფლობს
საკონტროლო წერითი დავალებები(წერითი მეტყველების უნარ-ჩვევბი)

ვერ ფლობს
ნაწილობრივ ფლობს
ხარვეზებით ფლობს
ფლობს მცირე ხარვეზებით
სრულყოფილად ფლობს
საკონტროლო ზეპირი გამოკითხვა
(ზეპირმეტყველება)

ვერ ფლობს
ნაწილობრივ ფლობს
ხარვეზებით ფლობს
ფლობს მცირე ხარვეზებით
სრულყოფილად ფლობს




შეფასების სქემა ქულების მიხედვით გერმანულ ენაში
კითხვისა და თარგმნის უნარ-ჩვევა


კრიტერიუმები
1-3
4-5
6-7
8-10

კითხვის უნარ-ჩვევა

ვერ კითხულობს

კითხულობს მაგრამ გაურკვევლად

კითხულობს ფონეტიკური შეცდომებით მაგრამ გარკვევით

კითხულობს გამართულად,ფონეტიკა დახვეწილია
მოსწავლე კითხულობს და იგებს სხვადასხვა თემაზე შექმნილ ტექსტს

ვერ იგებს
ტექტსის შინაარს ნაწილობრივ იგებს
ტექსტის შინაარს ნაწილობრივ იგებს
კითხულობს და იგებს ტექსტსი მთლიან შინაარს
მოსწავლე კითხულობსა და თარგმნის ტექსტს

ვერ თარგმნის
თარგმანი ნაწილობრივ გასაგებია
თარგმანი ნაწილობრივ გასაგებია
თარგმნის გარკვევით ტექსტს და იგებს მთლიანი შინაარსს

წერის უნარ-ჩვევა

კრიტერიუმები
1-3
4-5
6-7
8-10
მოსწავლე წერს და თარგმნის წინადადებებს ქართულ ენაზე
ვერ წერს და ვერ თარგმნის

წერს და თარგმნის ნაწილობრივ
წერს და თარგმნის წინადადებებს ქართულ ენაზე გარკვევით
წერს კარგად და ზუსტად თარგმნის წინადადებებს ქართულ ენაზე
მოსწავლე წერს და თარგმნის წინადადებებს უცხო ენაზე
ვერ წერს და ვერ თარგმნის
წერს და თარგმნის ნაწილობრივ
წერს და თარგმნის წინადადებებს უცხო ენაზე გარკვევით
წერს და კარგად და ზუსტად თარგმნის წინადადებებს უცხო ენაზე
იცავს პუნქტუაციისა და მართწერის ნორმებს
ვერ წერს და არ იცავს პუნქტუაციის წესებს
წერს და ნაწილობრივ იცავს მართწერის ნორმებს
წერს და იცავს მართწერის ნორმებს
წერს გარკვევით და იცავს პუნქტუაციის ნორმებს





moswavlis Sefasebis strategiuli gegma

Sefasebis strategiuli gegma warmoadgens informacias moswavlis SesaZleblobis analizisa da misi progresis Sesaxeb. is aris saSualeba, romliTac vaxdenT procesis analizsa da swavlebis procesis efeqturobis dadgenas, romelsac daefuZneba Semdgomi dagegmva.
skolaSi xorcieldeba ganmaviTarebeli da ganmsazRvreli Sefaseba.
mimdinare ganmaviTarebeli Sefasebad skola miiCnevs sityvier komentars. Semajamebeli ganmaviTarebeli Sefaseba xorcieldeba yoveli semestris bolos kaTedrebis mier sagnSi gasaviTarebeli unarebis mixedviT Sedgenili rubrikebiT. sagnis maswvlebeli valdebulia individualirad awarmoos semestris Semajamebeli ganmaviTarebeli Sefasebis amsaxveli dokumenti.
mimdinare da Semajamebeli ganmsazRvreli Sefaseba xorcieldeba niSniT, winaswar moswavlisaTvis nacnobi rubrikebis safuZvelze. klasis damrigebeli valdebulia individualirad awarmoos semestris Semajamebeli ganmsazRvreli Sefasebis amsaxveli dokumenti.

Sefasebis politika


Mimdinare Sefaseba

mimdinare Sefaseba warmoadgens saswavlo procesSi informaciis dazustebas imis Sesaxeb, Tu ra ician moswavleebma, raTa Semdgomi etapi codnisa daaSenon arsebuls.

Semajamebeli Sefaseba

Temis bolos adgili aqvs Semajamebel Sefasebas. igi moswavlesa da maswavlebels aZlevs saSualebas moaxdinos miRebuli/gadacemuli codnis demonstrireba. Semajamebel SefasebaSi SeiZleba Sevides nebismieri sfero an sferoTa kombinacia. mag.: monacemTa Segroveba _ dalageba, prezentacia, informaciis sinTezireba, dagrovili codnis gamoyeneba.




Sefasebis strategiebi

qvemoT moyvanili strategiebi unda warmovidginoT rogorc erTiani paketi. erTianobaSi isini iZlevian moswavlis Sesaxeb codnisa da unar-Cvevebis srul informacias.

dakvirveba _  dakvirveba xdeba xSirad da regularulad. maswavlebeli akvirdeba jgufs, an calkeul moswavles.


gansazRvruli

pasuxebi _    erTjeradi, erTganzomilebiani savarjiSoebi, testebi, romlebic
asaxavs dagrovili codnis raodenobasa da praqtikaSi gamoyenebis SesaZleblobebs.


Sefasebis saSualebebi

rubrikebi _ warmoadgens kriteriumTa CamonaTvals, romlebic warmoadgens
standarts da romlis mixedviTac xdeba moswavleTa testebis, portfolioebis da
sxva namuSavrebis Sefaseba.


TviTSefaseba _   maswavleblis Canaweri dafuZnebuli sakuTari muSaobis
dakvirvebaze. am Canawerebs sWirdeba sistemuri Sevseba da organizeba.
Sefasebis am saSualebebiT SegviZlia SevafasoT rogorc mTlianad procesi, aseve misi romelime etapi.

aseve procesis Sefasebisas viyenebT ganmsazRvrel Sefasebas. komponentebs Tavisi winaswar dadgenili kriteriumebiT, romelic dasawyisSive cnobilia moswavlisaTvis.

aseTi Sefasebis komponentebad SegviZlia ganvixiloT:

prezentacia _ am dros Cans da fasdeba moswavlis socialuri (lideris rolis aReba), sakomunikacio (metyveleba, araverbaluri komunikacia), kvlevis (monacemTa interpretacia), sakuTari Tavis marTvis (drois menejmenti, organizacia...) unarebi),

referati _ am dros Cans da fasdeba kvlevis unar-Cvevbi (dagegmva, monacemTa Segroveb/daxarisxeba, monacemTa interpretacia, monacemTa Cawera/dalageba)

proeqti   _ am dros Cans da fasdeba saazrovno unar-Cvevebi (codnis daufleba, aRqma, gamoyeneba, analizi)


saswavlo procesSi Sefasebis komponentebis
rubrikebs adgens sagnobrivi kaTedra, rac formdeba Sesabamisi oqmiT.

2013-2014 saswavlo wlis  Sefasebis komponentebis rubrikebi
1. saSinao davaleba
Ø  kvleva
Ø  Txroba
Ø  ese

2. saklaso aqtivoba

Ø  damoukidebeli samuSao
Ø  diskusia
Ø  teqstTan muSaoba

3. Semajamebeli samuSao

Ø  prezentacia
Ø  proeqti
Ø  testireba

ganmsazRvreli Sefasebis rubrikebis kriteriumebi

prezentacia

pasuxobs saTaurs
2
Semoifargleba konkretuli TemiT
1
flobs auditorias (iyenebs mimikas, Jestikulacias, intonacias)
1
saubrobs gamarTuli saliteraturo eniT da iyenebs Sesabamis mecnierul terminologias
2
iyenebs gansaxvavebul wyaroebs
1
adarebs movlenebs, faqtebs, sagnebs
1
iyenebs TvalsaCinoebas
1
icavs drois limits
1

diskusia

warmoadgens sakuTar (jgufis) pozicias
1
mkafiod da gasagebad ayalibebs azrs
1
msjekobs argumentirebulad
1
akeTebs daskvnas
1
moyavs argumentebi sakuTari azris gasamyareblad
1
msjelobs Tanamimdevrulad, Semoifargelba konkretuli TemiT
2
flobs auditorias
1
koreqtulia oponenetis (gansaxvavebuli azris) mimarT, ismens da konstruqciulad pasuxobs gansxvavebul azrs
2

eqsperimenti

akeTebs gegmas (Canaweri – sruli, arasruli)
2
gamoiTvlis eqsperimentiT SesaZlo Sedegebs (awarmoebs gamoTvlebs, gamoTqvams varaudebs)
2
icavs usafrTxoebis normebs, gegemavs eqsperiments
2
iyenebs Sesabamis grafikebs, simboloebs da terminologias Sedgebis gadmosacemad
1
msjelobs eqsperimentis Sedgebze (aRwers, akeTebs daskvnas)
2
amzadebs prezentacias, referats, proeqtrs
1


referati

ircevs Temas
1
adgens gegmas
1
ayalibebes ZiriTad problemas
1
moipovebs da iyenebs damxmare masalas/literaturas
1
wers Sesabamis formatSi (gamoyenebuli literatuira, dro, adgili, sqolio,aRniSvna)
1
afasebs, upirispirebs erTmaneTs sxvadsxva wyaroSi gadmocemul Tvalsazrisebs
2
akeTebs daskvnas
1
gamoxatavs sakuTar azrs da amyarebs argumentebiT
2





damoukidebeli samuSao

icavs drois limits
1
napovnia problemis gadaWris marTebuli gza
3
icavs weris kulturas
2
sizustiT aRwevs dasaxul mizans
4

p.s. TiToeuli qula niSanvs 0 an 1, 2 3 4-s. magaliTad bavSvma damoukidebeli samuSaos dros moZebna swori gza, daculia, weris yvela piroba, daicva dro, magarm pasuxi arasworia, is miiRebs 6 qulas, radgan pasuxi meoTxe kriteriumSi aris 4 quliani.



kvleva

atarebs gamokiTxvas sakvlevi Temis irgvliv
2
agrovebs da axarisxebs informacias, warmoadgens grafikulad
1
irCevs saTaurs (Temas) da msjelobs sakiTxis irgvliv
1
gamoTqvams varauds
1
amyarebs argumentebiT
1
akeTebs Canawers
1
gamoyofs sakvlev problemas
1
msjelobs
1
akeTebs daskvnas
1






Txroba

saubrobs gamoTqmuli mosazrebis Sesaxeb, gamoxatavs sakuTar pozicias amyarebs argumentebiT
3
saubrobs gamarTuli saliteraturo eniT da iyenebs Sesabamis leqsikas
2
iyenebs mokle Canawers
1
saubrobs Tanmimdevrulad da Semoifargleba konkretuli TemiT
2
drois limiti
2



Txzuleba

warmoadgens problemas
1
akritikebs an iziarebs avtoris Tvalsazriss
1
gamoxatavs sakuTar damokidebulebas
1
moyavs argumentebi (citatebi) sakuTari Tvalsazrisis dasamtkiceblad
1
azri enobrivad (leqsikurad) mkafiodaa gadmocemuli – SerCeulia Sesaferisi stili, sti;isturad gamarTulia
2
daSvebulia – sintaqsuri Secdoma
2
daSvebulia morfologiuri, orTografiuli da punqtuaciuri Secdoma
2

0 – 6 Secdomaze qula ar akldeba, 7 – 10 Secdomaze – akldeba 1 qula, 10 Secdomaze meti – qula saerTod ar iwereba


teqstTan muSaoba

amoicnobs problemas da msjelobs mis irgvliv
2
gamoxatavs sakuTar Tvalsazriss: saubrobs teqstSi gamoTqmuli hipoTezis Sessaxeb da iyenebs varaudis gamomxatvel konstruqciebs, icavs sakuTari argumentebiT
3
akeTebs Canawerebs
1
iyenebs sqemebs, diagramebs, azrobriv ruqebs ideebis gasaazreblad da dasamuSaveblad
1
amoiwers ucxo sityvebs (qmnis sqolioebs), ucnob informacias Semdgomi ganmartebisa da dasamuSaveblad
2
akavSirebs teqsts garemosTan
1

ese

vrclad (igulisxmeba avtoris Sexeduleba, sakuTari Sexeduleba, daskvna) msjelobs samive miTiTebis Sesaxeb
3
msjelobs Tanamimdevrulad da sakuTari mosazrebebs amyarebs argumentebiT
2
vlindeba damoukidebeli azrovnebis unari, SexedulebaTa da SefasebaTa araSablonuroba
1
azri enobrivad (leqsikurad) mkafiodaa gadmocemuli, SerCeulia Sefasebis stili, stilisturad gamarTulia
1
daSvebulia sintaqsuri Secdoma
1
saSvebulia morfologiuri, orTografiuli da punqtuaciuri Secdoma
2
drois limiti
1

saxeli, gvari          ----------------------------              TariRi -------------------
klasi X         sagani:     გერმანული ენა    pedagogi     ---------------------------                   (nimuSi)

mimarTuleba


kompetencia

eqsperti 
(10,9)

adekvaturi 
(9,8,7)

minimaluri 
(8,7,6,5)

დამწყები
(5,4,3,2,1)


zepir-metyveleba

moswavlis kompetencia


-------------------------------
კამათის დროს შეუძლია მიმართოს  შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.

კამათის დროს ცდილობს მიმართოს   შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
ცდილობს თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.
სხვათა დახმარებით  კამათის დროს შეუძლია მიმართოს  შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
სხვათა დახმარებით  შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.
კამათის დროს არ შეუძლია მიმართოს  შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
არ შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.
kiTxva



moswavlis kompetencia


-------------------------------
შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.
შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებებისწაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ცდილობს განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.
ცდილობს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებებისწაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
სხვათა დახმარებით შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.
სხვათა დახმარებით შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებების წაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
არ შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.
არ შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებების წაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.



wera

moswavlis kompetencia


-------------------------------
შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
შეუძლიამხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
შეუძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
შეუძლია ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.

შეუძლია  დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
ცდილობს დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
ცდილობსმხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
ცდილობს სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
ცდილობს ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.

ცდილობს  დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
სხვათა დახმარებით შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
სხვათა დახმარებით  შეუძლია მხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
სხვათა დახმარებით  შეუძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
სხვათა დახმარებით  შეუძლია ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.

სხვათა დახმარებით  შეუძლია  დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
არ შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
არ შეუძლიამხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
არ შეუძლიასასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
არ შეუძლიატექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.

არ შეუძლია  დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.


organizebuloba


------------------------

ყოველთვის:
მოწესრიგებული აქვს სასწავლო  ნივთები;
დავალება შესრულებული აქვს;
ჩართულია სასწავლო აქტივობებში;
იცავს ქცევის წესებს
ხშირად:
მოწესრიგებული აქვს სასწავლო  ნივთები;
დავალება შესრულებული აქვს;
ჩართულია სასწავლო აქტივობებში;
იცავს ქცევის წესებს
იშვიათად:
მოწესრიგებული აქვს სასწავლო  ნივთები;
დავალება შესრულებული აქვს;
ჩართულია სასწავლო აქტივობებში;
იცავს ქცევის წესებს
არასდროს:
აქვს მოწესრიგებული  სასწავლო  ნივთები;
აქვს დავალება შესრულებული;
არის  ჩართულია სასწავლო აქტივობებში;
იცავს ქცევის წესებს

კ ო მ ე ნ ტ ა რ ი :  ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

განმავითარებელი შეფასების რუბრიკის განმარტებები


მოცემული შეფასება გამომდინარეობს ეროვნული სასწავლო გეგმის საგნობრივი პროგრამის მიერ კონკრეტულ კლასში განსაზღვრული სტანდარტებიდან. კერძოდ, ფასდება მოსწავლის განვითარება შესასწავლი საგანის მიმართულებების შესაბამისად, მისაღწევ შედეგებზე დაყრდნობით. განვითარების რანჟირება დაყოფილია ოთხ კომპეტენციად: ექსპერტი, ადკვატური, მინიმალური, დამწყები.
თითოეული კომპეტენცია გულისხმობს მოსწავლის უნარების განვითარების ხარისხს საგნობრივი სტანდარტის მისაღწევი შედეგიდან გამომდინარე. შესაბამისად, შესაძლებელია განმავითარებელ და განმსაზღვრელ შეფასებებს შორის რელევანტურობის განსაზღვრა. კერძოდ,
 10 ქულა - ფლობს ექსპერტის კომპეტენციებს.
   9 ქულა- ფლობს ექსპერტისა და რამდენიმე ადეკვატურის კომპეტენციებს.
   8ქულა- ფლობს ადეკვატურის და რამდენიმე მინიმალურის კომპეტენციებს
   7ქულა -ფლობს რამდენიმე ადეკვატურისა და მინიმალურის კომპეტენციებს
   6 ქულა- ფლობს მხოლოდ მინიმალურის კომპეტენციებს
   5 ქულა - ფლობს რამდენიმე მინიმალურისა და დამწყების კომპეტენციებს.
   4,3,2,1 ქულა - ფლობს დამწყების კომპეტენციებს.

თითოეული კომპეტენციის დეფინიცია:

ექსპერტი - მუშაობს დამოუკიდებლად, დავალებას ასრულებს ზედმიწევნით კარგად.
ადეკვატური - ყოველთვის ვერ მუშაობს დამოუკიდებლად, დავალებას ასრულებს ხარვეზებით, ნაწილობრივ.
მინიმალური - სხვათა დახმარებით დავალებას ასრულებს ხარვეზებით, ნაწილობრივ.
დამწყები - არ შეუძლია დამოუკიდებლად მუშაობა, საჭიროებს განვითარებას.

განმავითარებელი რუბრიკა კეთდება საგნის მასწავლებლის მიერ თითოეულ მოსწავლეზე სემესტრის ბოლოს და იძენს შემაჯამებელი განმავითარებელი შეფასების სტატუსს. დამრიგებელი ვალდებულია მშობლისათვის სასურველი ფორმით (ნაბეჭდი ან ელექტრონული) ორგანიზება გაუკეთოს აღნიშნული შეფასების მიწოდებას.
მიმდინარე განმავითარებელ შეფასებად სკოლა მიიჩნევს ყოველდღიურ ზეპირ კომენტარს ან ჩანაწერის გაკეთებას სამუშაო რვეულში.
შემაჯამებელი განმავითარებელი შეფასების რუბრიკის შექმნაზე პასუხისმგებელია შესაბამისი საგნობრივი კათედრა.მოსწავლის ინდივიდუალური თავისებურებებისა და მახასიათებლების შესახებ.


You Might Also Like

0 коммент.