მასწავლებლის თვითშეფასება

июня 29, 2017

“Hoffnung der Pandora Büchse”
Elektroautos – eine Alternative für meine Stadt

Projekt an der Guram Ramishvili N20.
Öffentlichen Schule Tbilisi





Worum geht’s?
• Definition und Bedeutung von Vernetzung allgemein sowie im Bereich Mobilität und Transport.
• Vernetzung ist allgegenwärtig, z.B. in Natur und Technik.
• Verschiedene Ebenen der Vernetzung am Beispiel Auto, im Verbund mit anderen Verkehrsmitteln.

Lernziele und Kompetenzen
Die Schülerinnen und Schüler sollen sich mit dem Phänomen der weltweiten Vernetzung auseinandersetzen und Beispiele nennen. Es wird aufgezeigt, dass Vernetzung – in der Natur sowie der Gesellschaft – allgegenwärtig ist und dass es keine einheitliche Definition gibt. Die Schülerinnen und Schüler können verschiedene Ebenen der Vernetzung am Beispiel eines Autos erklären.

Schon gewusst?
WinzigeTiere schließen sich zumächtigen Völkern zusammen, Facebook-Nutzer tauschen täglich 500 Terabyte an Informationen aus, und im Supermarkt stehen Lebensmittel aus allen Ländern der Welt in den Regalen: Vernetzung ist allgegenwärtig. Unsere Welt besteht aus einer Vielzahl von Einzelsystemen. Die moderne Welt ist zu einem hoch komplexen System geworden. Sie besteht aus einer Vielzahl von Einzelsystemen. Vernetzung stellt Beziehungen und Interaktionen innerhalb der Systeme her, wie beispielsweise Strom- oder Verkehrsnetzezeigen. In solch einem Beziehungsnetz werden Systemteile so miteinander verbunden, dass sie im Zusammenspiel mehr können als für sich allein.
Mit der industriellen Revolution (18. und 19. Jh.) hatte die Vernetzung der Gesellschaft eine bis dahin ungeahnte Qualität erfahren. Die zunehmende Anzahl von technischen Erfindungen,
die Nutzung von nicht menschlicher Energie und ihre Vernetzung beschleunigten die Lebens und Arbeitswelt enorm. Fließbandarbeit, Stromnetze oder Schienenverbindungen erhöhten nachhaltig Tempo und Reichweitebei der Produktion und Verteilung von Waren. Mit der digitalen Revolution erreichte die Vernetzungeineneue Dimension. Es war ein Riesenschritt, als Computer Schreibmaschinen ersetzten. Die massenhafte Verarbeitung und Speicherung von Datenveränderten das individuelle und das ökonomische Leben. Doch dann folgte ein noch gewaltigerer Schritt: die Verbindung der Rechner und ihrer Nutzer untereinander im Internet. Sie ermöglichte weltweit vernetzte Kommunikation von Technik, Wissenschaftund Gesellschaft. Eine immer enger werdende Verflechtung von Wirtschaft, Forschung und
Kultur zeichnet die Welt von heute aus.


Blickwinkel
Mobilitätist die Voraussetzung für wirtschaftliches Leben: Sie bringt Waren und Dienstleisterin Bewegung, Menschen zur Arbeit und Produkte nach Hause. Vor dem Hintergrundendlicher Ressourcen und des Klimawandels wird die Befriedigung der Grundbedürfnisse aller Menschen zu einer immer komplexeren Aufgabe. Einer Aufgabe, die durch die intelligente Verknüpfungund Nutzung von Informationen aus allen Lebensbereichen gelöst werden kann.
Die m,rftttweltweite Vernetzung im Zuge der digitalen Revolution zeigt im Verkehrssektor Lösungen auf, die Mobilität, Wachstum, Teilhabe, Ressourcenschutz und mehr Sicherheit im Straßenverkehr vereinen.



მასწავლებლის თვითშეფასება

მასწავლებლის თვითშეფასების ანგარიში


ფიზიკასთან და ისტ-თან ინტეგრირებული სასწავლო პროექტი  - "პანდორას ყუთის უკანასკნელი იმედი“ ჰაერისა და სასმელი წყლის დაბინძურების პრობლემებს ეხება და ალტერნატიულ გზებს გვთავაზობს ქალაქის გადასარჩენად. სამუშაოს პროცესი მრავალფეროვანი იყო, პროექტზე მუშაობამ  მოსწავლეებს შესძინა ცოდნა, გაზარდა სასწავლო პროცესში მათი ჩართულობა, უბიძგა მათ მნიშვნელოვანი პრობლემების გამოძიებისკენ, ხელი შუწყო  21-ე საუკუნის მაღალი სააზროვნო უნარების განვითარებას:  ცოდნის კონსტრუირება, ისტ–ის გამოყენება, პრობლემის გადაწყვეტა და ინოვაციურობა, თვითრეგულირება, კოლაბორაცია და ეფექტური კომუნიკაცია;

ამ დროს მოსწავლე აქტიურად იკვლევს და აჩვენებს სწავლის რეალურ შედეგს შექმნილი საგაკვეთილი აქტივობითა და პროექტის პროდუქტით. პროექტით სწავლება აქტიური და მიზანმიმართული სწავლის საშუალებას იძლევა.

პროექტზე მუშაობის დროს  მოსწავლეებმა შეძენილი ცოდნა და უნარ-ჩვევები  გამოიყენეს პრაქტიკაში. პროექტით სწავლებამ აამაღლა მოსწავლეთა მოტივირება  და გაზარდა მათი პასუხიმგებლობა. ისინი ხალისით ასრულებდნენ სამუშაოებს, მაშინაც კი, როდესაც მათი შესრულება  დიდ  ძალისხმევას და დროს მოითხოვდა.

პროექტზე მუშაობის დაწყებამ ნათელყო, რომ ჩემსა და  მოსწავლეების წინაშე სრულიად ახალი ამოცანები დადგა, რომლებიც არსებითად განსხვავდებოდა ტრადიციული გაკვეთილისგან, რადგან პროექტით სწავლება გულისხმობს საზოგადოების წარმომადგენლების ჩართვას სასწავლო პროცესში. პროექტმა მომცა შესაძლებლობა სრულად წარმომეჩინა ჩემი აღმზრდელობითი და პროფესიული კომპეტენცია როგორც პარტნიორს. ამ პროექტის მიმდინარეობისას მხოლოდ ფასილიტატორის  როლს ვასრულებდი, ვხელმძღვანელობდი სამუშაოებს, ძიებისა და კვლევის დროს მოსწავლეებს  მიმართულებას ვაძლევდი. ასევე, ვუთითებდი საინფორმაციო  წყაროებს.

ეფექტური კომუნიკაციისთვის და მოსწავლეთათვის მთელი პროექტის განმავლობაში  დამხმარე მასალებისა და შეფასების რუბრიკების გასაცნობად ძალიან დაგვეხმარა  Facebook-ის ჯგუფის შექმნა.

სამუშაოს დაწყებისას შესაძლებლობების და ინტერესების გათვალისწინებით მოსწავლეები გაერთიანდნენ ჯგუფებში: ,,ეკოლოგები“, "ბიოლოგები“ ,,ქიმიკოსები“,  და ,,ჟურნალისტები“.  შევთანხმდით  აქტივობებზე:

პროექტის ბოლოს მოსწავლეებმა შეძლეს:


Ø  განესაზღვრათ მიზეზ-შედეგობრივი დამოკიდებულება დედამიწის მაგნიტური ველის ცვლილებასა და ადამიანის ჯანმრთელობას  შორის;
Ø  დაეგეგმათ და განეხორციელებინათ პროექტის მსვლელობისას საჭირო და აუცილებელი აქტივობები;
Ø  ისტ–თან ინტეგრირებით ორგანიზება გაეწიათ სხვადასხვა წყაროდან მოპოვებული ინფორმაციისთვის და შეექმნათ პრეზენტაცია/სლაიდები საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
Ø  აქტიურად ეთანამშრომლათ ერთმანეთთან და მასწავლებელთან პირისპირაც და ვირტუალურადაც;
Ø  გამოეყენებინათ  Facebook–ის ჯგუფი პროექტის მსვლელობისას რეფლექსისათვის, ხოლო ბლოგი მზა პროდუქტის  განსათავსებლად;
Ø  შეექმნათ დოკუმენტური ფილმი.

მოსწავლეებმა კარგად გაართვეს თავი სამუშაოს, ჩვენი თვითმიზანი არ ყოფილა დაწვრილებითი და ამომწურავი ინფორმაციის შეგროვება დედამიწის მაგნიტური ველის შესახებ, დასახულ მიზანს კი, ჩემი აზრით, მივაღწიეთ და ყველა ის უნარ-ჩვევა, რომლებსაც ბავშვები გაკვეთილზე იღებენ, პრაკტიკულად გამოიყენეს და განიმტკიცეს. 

პროექტის მსვლელობისას ხორციელდებოდა მრავალფეროვანი და მრავალჯერადი შეფასებები.

პროექტზე დაფუძნებულმა სწავლებამ საშუალება მომცა გამომეყენებინა მრავალფეროვანი სასწავლო მეთოდები ნებისმიერი მოსწავლის პროექტში აქტიურად ჩართვისთვის; თემის სიღრმისეული შესწავლა  დაეხმარა მოსწავლეებს  მოცემული დისციპლინის საკვანძო კონცეფციების გაგება-გააზრებაში და კონკრეტული სიტუაციების სიღრმისეულად შესწავლით საგანში ძირითადი განმსაზღვრელი ცნებების სრულყოფილი ათვისება შეძლეს; გაიზარდა მოსწავლეთა ციფრული წიგნიერება; შექმნეს საინტერესო ელექტრონული და ბეჭდვითი რესურსები;  იზრუნეს საზოგადოების ინფორმირებულობაზე; შექმნეს პროექტის ბლოგი და ბლოგზე განათავსეს პროექტის პროდუქტები და სამუშაოს მსვლელობის  ამსახველი მასალები.

პროექტის დასრულების შემდეგ მოსწავლებმა შეავსეს შეფასებისა და თვითშეფასების სქემები.


You Might Also Like

0 коммент.