მასწავლებლის თვითშეფასება
июня 29, 2017
“Hoffnung der Pandora Büchse”
Elektroautos – eine Alternative für
meine Stadt
Projekt an der Guram Ramishvili N20.
Öffentlichen Schule Tbilisi
Worum geht’s?
• Definition
und Bedeutung von Vernetzung allgemein sowie im Bereich Mobilität und
Transport.
• Vernetzung
ist allgegenwärtig, z.B. in Natur und Technik.
• Verschiedene Ebenen der Vernetzung am Beispiel Auto, im Verbund
mit anderen Verkehrsmitteln.
Lernziele und Kompetenzen
Die
Schülerinnen und Schüler sollen sich mit dem Phänomen der weltweiten Vernetzung
auseinandersetzen und Beispiele nennen. Es wird aufgezeigt, dass Vernetzung –
in der Natur sowie der Gesellschaft – allgegenwärtig ist und dass es keine einheitliche
Definition gibt. Die Schülerinnen und Schüler können verschiedene Ebenen der
Vernetzung am Beispiel eines Autos erklären.
Schon gewusst?
WinzigeTiere schließen sich zumächtigen Völkern zusammen,
Facebook-Nutzer tauschen täglich 500 Terabyte an Informationen aus, und im Supermarkt
stehen Lebensmittel aus allen Ländern der Welt in den Regalen: Vernetzung ist allgegenwärtig.
Unsere Welt besteht aus einer Vielzahl von Einzelsystemen. Die moderne Welt ist
zu einem hoch komplexen System geworden. Sie besteht aus einer Vielzahl von
Einzelsystemen. Vernetzung stellt Beziehungen und Interaktionen innerhalb der
Systeme her, wie beispielsweise Strom- oder Verkehrsnetzezeigen. In solch einem
Beziehungsnetz werden Systemteile so miteinander verbunden, dass sie im Zusammenspiel
mehr können als für sich allein.
Mit der industriellen Revolution (18. und 19. Jh.) hatte
die Vernetzung der Gesellschaft eine bis dahin ungeahnte Qualität erfahren. Die
zunehmende Anzahl von technischen Erfindungen,
die Nutzung von nicht menschlicher Energie und ihre Vernetzung
beschleunigten die Lebens und Arbeitswelt enorm. Fließbandarbeit, Stromnetze oder
Schienenverbindungen erhöhten nachhaltig Tempo und Reichweitebei der Produktion
und Verteilung von Waren. Mit der digitalen Revolution erreichte die
Vernetzungeineneue Dimension. Es war ein Riesenschritt, als Computer
Schreibmaschinen ersetzten. Die massenhafte Verarbeitung und Speicherung von
Datenveränderten das individuelle und das ökonomische Leben. Doch dann folgte ein
noch gewaltigerer Schritt: die Verbindung der Rechner und ihrer Nutzer untereinander
im Internet. Sie ermöglichte weltweit vernetzte Kommunikation von Technik,
Wissenschaftund Gesellschaft. Eine immer enger werdende Verflechtung von
Wirtschaft, Forschung und
Kultur zeichnet die Welt von heute aus.
Blickwinkel
Mobilitätist die Voraussetzung für wirtschaftliches
Leben: Sie bringt Waren und Dienstleisterin Bewegung, Menschen zur Arbeit und
Produkte nach Hause. Vor dem Hintergrundendlicher Ressourcen und des Klimawandels
wird die Befriedigung der Grundbedürfnisse aller Menschen zu einer immer komplexeren
Aufgabe. Einer Aufgabe, die durch die intelligente Verknüpfungund Nutzung von
Informationen aus allen Lebensbereichen gelöst werden kann.
Die m,rftttweltweite Vernetzung im Zuge der
digitalen Revolution zeigt im Verkehrssektor Lösungen auf, die Mobilität,
Wachstum, Teilhabe, Ressourcenschutz und mehr Sicherheit im Straßenverkehr vereinen.
მასწავლებლის თვითშეფასება
მასწავლებლის თვითშეფასების ანგარიში
ფიზიკასთან
და ისტ-თან ინტეგრირებული სასწავლო პროექტი - "პანდორას ყუთის უკანასკნელი იმედი“ ჰაერისა
და სასმელი წყლის დაბინძურების პრობლემებს ეხება და ალტერნატიულ გზებს გვთავაზობს
ქალაქის გადასარჩენად. სამუშაოს პროცესი მრავალფეროვანი იყო, პროექტზე
მუშაობამ მოსწავლეებს შესძინა ცოდნა, გაზარდა სასწავლო პროცესში მათი ჩართულობა, უბიძგა
მათ მნიშვნელოვანი პრობლემების გამოძიებისკენ, ხელი შუწყო 21-ე საუკუნის
მაღალი სააზროვნო უნარების განვითარებას: ცოდნის კონსტრუირება, ისტ–ის
გამოყენება, პრობლემის გადაწყვეტა და ინოვაციურობა, თვითრეგულირება, კოლაბორაცია
და ეფექტური კომუნიკაცია;
ამ დროს მოსწავლე აქტიურად იკვლევს და აჩვენებს
სწავლის რეალურ შედეგს შექმნილი საგაკვეთილი აქტივობითა და პროექტის პროდუქტით. პროექტით სწავლება აქტიური და მიზანმიმართული სწავლის საშუალებას
იძლევა.
პროექტზე მუშაობის დროს მოსწავლეებმა
შეძენილი ცოდნა და უნარ-ჩვევები გამოიყენეს პრაქტიკაში. პროექტით სწავლებამ
აამაღლა მოსწავლეთა მოტივირება და გაზარდა მათი პასუხიმგებლობა. ისინი
ხალისით ასრულებდნენ სამუშაოებს, მაშინაც კი, როდესაც მათი შესრულება
დიდ ძალისხმევას და დროს მოითხოვდა.
პროექტზე მუშაობის დაწყებამ ნათელყო, რომ ჩემსა და
მოსწავლეების წინაშე სრულიად ახალი ამოცანები დადგა, რომლებიც არსებითად
განსხვავდებოდა ტრადიციული გაკვეთილისგან, რადგან პროექტით სწავლება გულისხმობს საზოგადოების
წარმომადგენლების ჩართვას სასწავლო პროცესში. პროექტმა მომცა შესაძლებლობა სრულად წარმომეჩინა ჩემი
აღმზრდელობითი და პროფესიული კომპეტენცია როგორც პარტნიორს. ამ პროექტის მიმდინარეობისას მხოლოდ ფასილიტატორის
როლს ვასრულებდი, ვხელმძღვანელობდი სამუშაოებს, ძიებისა და კვლევის დროს
მოსწავლეებს მიმართულებას ვაძლევდი. ასევე, ვუთითებდი საინფორმაციო
წყაროებს.
ეფექტური კომუნიკაციისთვის და მოსწავლეთათვის მთელი
პროექტის განმავლობაში დამხმარე მასალებისა და შეფასების რუბრიკების
გასაცნობად ძალიან დაგვეხმარა Facebook-ის ჯგუფის შექმნა.
სამუშაოს დაწყებისას შესაძლებლობების და
ინტერესების გათვალისწინებით მოსწავლეები გაერთიანდნენ ჯგუფებში: ,,ეკოლოგები“, "ბიოლოგები“
,,ქიმიკოსები“, და ,,ჟურნალისტები“. შევთანხმდით აქტივობებზე:
პროექტის ბოლოს მოსწავლეებმა შეძლეს:
Ø განესაზღვრათ მიზეზ-შედეგობრივი დამოკიდებულება
დედამიწის მაგნიტური ველის ცვლილებასა და ადამიანის ჯანმრთელობას შორის;
Ø დაეგეგმათ და განეხორციელებინათ პროექტის
მსვლელობისას საჭირო და აუცილებელი აქტივობები;
Ø ისტ–თან ინტეგრირებით ორგანიზება გაეწიათ
სხვადასხვა წყაროდან მოპოვებული ინფორმაციისთვის და შეექმნათ პრეზენტაცია/სლაიდები
საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის
სადემონსტრაციოდ;
Ø აქტიურად ეთანამშრომლათ ერთმანეთთან და
მასწავლებელთან პირისპირაც და ვირტუალურადაც;
Ø გამოეყენებინათ Facebook–ის ჯგუფი პროექტის
მსვლელობისას რეფლექსისათვის, ხოლო ბლოგი მზა პროდუქტის განსათავსებლად;
Ø შეექმნათ დოკუმენტური ფილმი.
მოსწავლეებმა კარგად გაართვეს თავი სამუშაოს, ჩვენი
თვითმიზანი არ ყოფილა დაწვრილებითი და ამომწურავი ინფორმაციის შეგროვება დედამიწის
მაგნიტური ველის შესახებ, დასახულ მიზანს კი, ჩემი აზრით, მივაღწიეთ და ყველა ის
უნარ-ჩვევა, რომლებსაც ბავშვები გაკვეთილზე იღებენ, პრაკტიკულად გამოიყენეს და
განიმტკიცეს.
პროექტის მსვლელობისას ხორციელდებოდა
მრავალფეროვანი და მრავალჯერადი შეფასებები.
პროექტზე დაფუძნებულმა სწავლებამ საშუალება მომცა
გამომეყენებინა მრავალფეროვანი სასწავლო მეთოდები ნებისმიერი მოსწავლის პროექტში
აქტიურად ჩართვისთვის; თემის სიღრმისეული შესწავლა დაეხმარა
მოსწავლეებს მოცემული დისციპლინის საკვანძო კონცეფციების გაგება-გააზრებაში
და კონკრეტული სიტუაციების სიღრმისეულად შესწავლით საგანში ძირითადი განმსაზღვრელი
ცნებების სრულყოფილი ათვისება შეძლეს; გაიზარდა მოსწავლეთა ციფრული წიგნიერება;
შექმნეს საინტერესო ელექტრონული და ბეჭდვითი რესურსები; იზრუნეს
საზოგადოების ინფორმირებულობაზე; შექმნეს პროექტის ბლოგი და ბლოგზე განათავსეს
პროექტის პროდუქტები და სამუშაოს მსვლელობის ამსახველი მასალები.
პროექტის დასრულების შემდეგ მოსწავლებმა შეავსეს
შეფასებისა და თვითშეფასების სქემები.
0 коммент.